قالب و افزونه نال شده چیست و چرا نباید از آن استفاده کنیم؟

قالب و افزونه نال شده چیست و چرا نباید از آن استفاده کنیم؟ | یاس وب

قالب ها و افزونه های نال شده درواقع مجموعه‌ای از کپی‌های غیرقانونی قالب ها و افزونه های پولی وردپرس می باشد که به صورت غیرمجاز در فضای اینترنت پخش شده اند. بسیاری از افرادی که به توزیع این المان های نال شده می پردازند بر این باورند که چون وردپرس و موارد مرتبط با آن مانند تم ها و افزونه ها همگی تحت مجوز GPL هستند بنابراین ایجاد کپی و همچنین پخش کردن آن ها هیچ مشکلی ندارد.

اما این اقدامات معمولاً هزینه های بسیار زیادی دارد و می تواند از جهاتی برای شرکت های معتبر وردپرس ضرر آفرین باشد. از طرفی این المان های نال شده می توانند امنیت وب سایت ها را به خطر بیاندازند. در واقع یکی از دلایلی که وب سایت شما هک میشود استفاده از تم ها و قالب های نال شده است. در این مقاله از پشتیبانی سایت قصد داریم ۸ مورد از دلایلی که باید از افزونه ها و قالب های وردپرس نال شده بپرهیزید را بیان کنیم.

افزایش امنیت با عدم استفاده از افزونه و قالب نال شده

قالب ها و افزونه نال شده به مراتب برای امنیت وردپرس شما خطرناک هستند. در اغلب موارد آنها را به عنوان حامل های بد افزار ها می شناسند. کد های مخرب می توانند در فایل ها نفوذ و پنهان شوند که شناسایی آن ها در زمان هک بسیار سخت خواهد بود. این احتمال وجود دارد تا شما اطلاعات سایت خود را کاملا از دست بدهید. همچنین ممکن است به دلیل توزیع بد افزار در سایت، موتورهای جستجو، وب سایت شما را از فهرست خود حذف کنند.

ایجاد حریم خصوصی

افزونه ها و قالب نال شده وردپرس می توانند کدهای آسیب زننده را در داخل خود پنهان کنند. این کدها این قابلیت را دارند تا اطلاعات شخصی و خصوصی سایت وردپرسی شما را به سرقت ببرند. با این کار هکرها می‌توانند در فضای وب به سایت شما دسترسی داشته باشد. اطلاعات مذکور می‌تواند شامل نام کاربری، آدرس ایمیل و همچنین رمز عبور باشد در چنین شرایطی اگر دارای یک سایت فروشگاهی آنلاین هستید پرداخت مشتریان دیگر به حساب شخصی شما واریز نخواهد شد.

آموزش فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس
مطالعه

افزایش امنیت با عدم استفاده از افزونه و قالب نال شده | یاس وب

تاثیر بد قالب و افزونه نال شده بر روی سئو سایت

قالب و افزونه نال شده می تواند سئو سایت شما را کاملا نابود کند. آنها همچنین می توانند یک سری لینک های اسپم را وارد سایت شما کنند و یا اینکه کاربران را به یک سری سایت های بد منتقل کنند. معمولاً تشخیص این تاثیرها بسیار سخت است چرا که تمامی تاثیرات منفی در قالب کد در این قالب ها و افزونه ها پنهان شده اند. موتورهای جستجو این تغییرات اساسی را در وب سایت شما شناسایی می‌کنند و در نهایت آن ها را در رنکینگ سایت تاثیر می‌دهند و رتبه شما را کاهش می دهند.

مسیر های حقوقی در استفاده از افزونه ها و قالب نال شده

اکثر افزونه ها و قالب نال شده به صورت منبع باز هستند. اما ممکن است یک سری از آنها با دریافت مجوزهای ثانویه به فروش برسد. در واقع این مورد به این معنی است که بخشی از این المان ها به واسطه وجود قوانین کپی رایت محافظت می شوند. به همین دلیل اگر شما به طور کامل از قالب و افزونه وردپرس نال شده بهره برداری می کنید باید بدانید که اجازه قانونی را برای انجام این کار ندارید. این قالب های نامعتبر وردپرس عملاً سبب سرقت یا از دست دادن اطلاعات و همچنین پخش مطالب غیر قانونی می شود. همه این مسائل در مجموع یک سری مسیرهای حقوقی را برای شما به دنبال دارد که باعث می شود پاسخگوی قانون باشید.

عدم دسترسی به آپدیت

با استفاده از قالب و افزونه نال شده عملاً دسترسی به آپدیت ها مختل خواهد شد. در واقع قالب ها و افزونه های وردپرس برای اینکه بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند لازم است که به روز رسانی شوند. اما نوع نال شده آن ها نمی توانند این آپدیت ها را دریافت کنند. زیرا مجوزهای معتبر برای آپدیت را ندارند. در چنین شرایطی وبسایت وردپرسی شما همواره دارای یک نسخه قدیمی خواهد بود که در مراحل بعد باعث ایجاد باگ در سایت و همچنین کاهش امنیت آن خواهد شد.

مهم ترین ویژگی های یک لندینگ پیج (صفحه فرود) خوب چیست؟
مطالعه

وردپرس مرتباً نسخه‌ی جدیدی را انتشار می دهد و به دنبال آن باید قالب و افزونه ها نیز به روز رسانی شوند تا با آخرین تغییرات هماهنگی لازم را داشته باشند. عدم دسترسی به آپدیت در نسخه های نال شده شرایط کار را به مراتب برای شما سخت خواهد کرد.

دسترسی به پشتیبانی ها با عدم استفاده از قالب و افزونه نال شده | یاس وب

دسترسی به پشتیبانی ها با عدم استفاده از قالب و افزونه نال شده

حتی حرفه ای ترین وردپرس کاران نیز زمانی که از قالب و افزونه های برتر استفاده می‌کنند نیاز به پشتیبانی وردپرس دارند. توسعه دهندگان قالب ها و افزونه های وردپرس همواره یک سری حمایت ها و پشتیبانی‌هایی را برای کاربران خود در نظر می گیرند. در واقع آن ها همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند تا بتوانند آموزش‌های دیگری را در پاسخ به سوالاتی که شما مطرح می‌کنید به کاربران ارائه دهند.

زمانی که شما از یک قالب و افزونه نال شده وردپرس استفاده می‌کنید شما تنها خواهید بود و زمانیکه به مشکل بر می خورید نمی توانید از پشتیبانی قالب ها و افزونه ها استفاده کنید. این پشتیبانی ها معمولاً به کاربرانی ارائه می‌شود که از قالب و افزونه های پولی استفاده می کنند.

دسترسی به ویژگی های جدید

همانطور که قبلاً نیز صحبت کردیم قالب ها و افزونه های وردپرس دائماً در حال آپدیت هستند. این بروزرسانی‌ها باعث می‌شود یک سری ویژگی های جدیدی به آنها اضافه شود. در واقع اگر شما در حوزه سایت خدمات رسانی می کنید همواره باید از افزونه هایی استفاده کنید که کاملا بروز باشند. قدیمی بودن آنها نمی‌تواند پیشرفتی را در حوزه کاری شما ایجاد کند. لذا در آن صورت شما باید از همان المان های قدیمی در کار خود استفاده کنید. شما از طریق آپدیت و دریافت ویژگی های جدید می توانید عملکرد خود را بهبود ببخشید.

رفع مشکل هک کلمات ژاپنی در نتایج گوگل
مطالعه

استفاده از قالب و افزونه نال شده غیر اخلاقی است | یاس وب

استفاده از قالب و افزونه نال شده غیر اخلاقی است

اگر شما بتوانید قالب ها و افزونه های وردپرسی پولی را تهیه کنید به مراتب به توسعه دهندگان آنها کمک بسیاری کرده اید. زیرا آنها افرادی هستند که وقت، انرژی و هزینه بسیاری را برای نوشتن این قالب ها و افزونه ها صرف می کنند که همه آنها برای کمک و راحتی کار کاربران می باشد. برای اینکه شما بتوانید نتیجه زحمات آنها را جبران کنید بهتر است که این قالب ها و افزونه ها را از آنها خریداری کنید تا بتوانید به نوعی از کار آنها نیز حمایت کنید.

توسعه دهندگان نیز قطعاً این قصد را دارند که حوزه طراحی و پشتیبانی سایت روز به روز گسترده تر شود. بنابراین وردپرس کاران و توسعه دهندگان قالب ها و افزونه های سایت باید در کنار یکدیگر باشند و با حمایت یکدیگر مراحل پیشرفت را هم فراهم کنند. زمانی که شما از افزونه ها و قالب نال شده استفاده می کنید در اصل یک نوع عمل غیر اخلاقی را انجام داده اید چرا که تمام زحمت توسعه‌دهندگان را ضایع کرده اید.

سخن آخر

نکته مهمی که در حوزه پشتیبانی، طراحی سایت و همچنین سئو سایت های وردپرسی باید مد نظر قرار دهیم این است که مراحل کار را باید کاملا قانونی و حساب شده جلو ببریم. استفاده از افزونه و قالب نال شده همانطور که گفته شد از جهاتی یک اقدام غیر قانونی و ناپسند است که هم برای توسعه دهندگان آنها ضرر آفرین است و هم می‌تواند برای وب سایت شما خطرآفرین باشد. شرکت یاس وب با توجه به پیشینه ممتازی که دارد همواره سعی میکند بهترین اقدامات را در جهت رشد وب سایت شما انجام دهد.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *